torsdag den 8. august 2013

Frokost dag 2: torskerognssalat...

På 2. fastedag var dagens første måltid frokost kl 12:30.

Knækbrød med torskerognssalat, tomater og urtete.

Det handler stadig om at få små simple måltider på plads, så jeg kan bruge den mentale enegi på at klare det lave kalorieindtag. Derfor er der så få ingredienser og så 'rene' råvarer som muligt i brug. Med tiden skal det nok ændre sig.

Men en ting er vigtig her fra start: stor smag. Smagfulde måltider mætter og tilfredsstiller mere. Så spar endelig ikke på krydderierne. Urtesalt er et must. Og til denne torskerognssalat har jeg valgt at bruge en spændende karry for at sætte lidt gang i gaden.

Torskerogn, rødløg, skyr, urtesalt, peber og karry. Mos sammen og juster evt konsistensen med vand. Server på 2 stk knækbrød.

Kcal regnskab:

100 g torskerogn = 100
50 g skyr = 30
25 g rødløg = 12
2 stk knækbrød a 35 = 70
150 g tomat = 39

I alt: 251 kcal + "gratis": te, vand, urtesalt, peber og karry.


Note: mættede rigtig godt. Det var nemmere at vente med at spise til kl 12:30 end jeg havde frygtet. Drak meget urtete i løbet af formiddagen. 

2 kommentarer:

  1. Jeg mangler virkelig en opskrift på æggekage m. purløg, tomater, bruger vand i stedet for mælk i æggene, har jeg altid gjort, men er ikke klar over hvor mange æg jeg må bruge for ikke at overstige 500 kalorier

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er 143 kcal i 100 g æg. 1 æg vejer ca 50 g. Så er det bare med at regne ud ;-)

      Slet